وکیل خوب در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی


وکیل خوب در تهران
از گذشته های دور وکیل و افراد محترم جامعه بوده اند و سواد و درایت و دانش و ادب و زیبایی آنان برای عموم مردم مثال زدنی بوده است. مردم برای بسیاری از امور خود اعم از قرارداد یا مشورت و صلح و سازش به وکلا مراجعه می کنند و اگر پرونده آنها به دادگاه برود وکیل را پناهگاه و پناهگاه خود می دانند. در گذشته تعداد وکلا محدود بود. پیدا کردن وکلای شناخته شده کار سختی نبود، اما امروزه که جامعه گسترش یافته و شهرها بزرگ شده اند و تعداد وکلا زیاد شده است، پیدا کردن یک وکیل عالی دشوارتر شده است. در مقاله زیر مفهوم وکالت را کمی بررسی می کنیم و سپس به ویژگی های یک وکیل خوب در تهران و معرفی یک وکیل خوب در تهران می پردازیم.
معرفی وکیل خوب در تهران
وکیل به معنای نماینده و قائم مقام است. به همین دلیل گاهی به یک نماینده مجلس وکیل می گویند و یا کریمخان زند خود را وکیل الرعایا می نامند. اما در اصطلاح حقوقی، وکالت قراردادی است که به موجب آن شخصی به شخص دیگری اختیار انجام کاری را می دهد که بار حقوقی دارد. مثلاً شخصی به شخص دیگری وکالت می دهد که از طرف او قرارداد ببندد یا از طرف او رضایت دهد. چنین وکالتی یا مطلق است یا لازم الاجرا.

در حالت اول وکیل در کلیه امور وکالت دارد و تا زمانی که قرارداد وکالت معتبر باشد می تواند به وکالت موکل اقدام کند. اما وکالت لازم الاجرا با شرایطی همراه است و اذن وکیل منحصر به اموری است که موکل به او اجازه داده است مثلاً موکل در اجاره ملک شخصی را وکیل خود قرار دهد، چنین وکیلی خیر. دیگر مجاز به فروش خانه یا هر اقدام دیگری است. از طرف موکل خود اقدام کند.
وکیل کیست؟
وکیل کسی است که از مراجع قانونی اجازه دارد در دادگاه ها به عنوان وکیل فعالیت کند و از حقوق قانونی موکل خود دفاع کند. طبق قاعده، چنین پروانه ای از سوی کانون وکلا صادر می شود، اما بر اساس قوانین خاص، پروانه وکالت از سوی سایر موسسات نیز قابل صدور است. مهمترین این نهادها که در حال حاضر شکل قانونی دارند، مرکز مستشاران قوه قضائیه است.

علاوه بر این دو مؤسسه، ادارات دولتی، بانک ها و مؤسسات عمومی می توانند افراد دارای مدرک حقوق را برای دفاع از سازمان متبوع خود در پرونده ها معرفی کنند. نیروهای مسلح می توانند هم برای دفاع از منافع سازمانی و هم برای دفاع از نیروهای خود کارشناس حقوقی خود را به دادگاه معرفی کنند. همچنین دفتری به نام «اداره پشتیبانی حقوقی بسیج» وجود دارد که می تواند از حقوق جانبازان دفاع قانونی کند. آزادگان. رزمندگان داوطلب و سربازان فعال باید یک وکیل معرفی کنند. وکلای این دفتر عمدتاً از سربازان لیسانس و فوق لیسانس نیروی مقاومت سپاه انتخاب می شوند.
راه های یافتن وکیل خوب در تهران
همیشه در موقعیت انتخاب و تلاش برای تصمیم گیری درست یکی از چالش های زندگی است. افراد در هنگام انتخاب وکیل وسواس دارند که بهترین و مطمئن ترین انتخاب را در میان تعداد زیادی از وکلا داشته باشند. در زیر چند راه برای انتخاب وکیل مناسب آورده شده است:

مصاحبه:
ملاقات و گفتگو با وکیلی که قصد انتخاب آن را دارید یکی از بهترین راه ها برای آشنایی با هر شخصی از جمله وکیل است. معمولا بسیاری از وکلا یک جلسه مشاوره رایگان برگزار می کنند. این مشاوره رایگان یا غیر رایگان فرصت خوبی برای آشنایی با وکیل (وکیل خوب در تهران) است. ابتدا باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا متوجه شوید آیا وکیل مورد نظر برای کاری که به او سپرده اید مناسب است یا خیر. بعضی از آنها ... هستند:

سوابق او در مورد شما چیست؟ او در چه موارد مشابهی دست داشته است؟
آیا او به سوالات شما دقیق و مؤدبانه پاسخ داده است؟
آیا با هزینه پیشنهادی وکیل مشکلی دارید؟
آیا دغدغه ذهنی شما و مشکلات حقوقی پرونده را به خوبی درک کرده است؟
سوالات دیگر حقوقدانان و دانشجویان حقوق:
وکلا و وکلا معمولاً یکدیگر را می شناسند و از توانایی های یکدیگر اطلاع دارند. اگر در بین این افراد دوست قابل اعتمادی دارید، قطعا می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

به دفتر وکالت مراجعه کنید:
البته این درست نیست که عقل انسان در چشم او باشد، اما دفتری مرتب با کادری عینی و حمایتی می تواند بیانگر اعتبار وکیل باشد. البته تجمل بودن دفتر لزوماً به این معنا نیست که وکیل بهتری در آن مستقر باشد، بلکه به قول معروف رنگ دفتر از درون حکایت می کند.
ضمن اینکه موقعیت جغرافیایی دفتر وکالت نیز در انتخاب وکیل در شهرهای بزرگی مانند تهران موثر است، طبیعتا هیچکس از رفت و آمدهای طولانی خوشش نمی آید، بنابراین دفتری که به محل کار یا زندگی او نزدیکتر باشد برای او مناسبتر است.

جستجو در اینترنت و استفاده از خدمات آنلاین با وکیل خوب در تهران:
این روزها بسیاری از وکلا صفحاتی در دنیای اینترنت دارند. علاقه آنها از ظاهر و محتویات وب سایت یا صفحات مجازی وکلا تا حدودی می توان تها و توانایی ها را فهمید. می توان فهمید که روی کدام موارد بیشتر تمرکز می کند و چقدر در کارش تبحر دارد و آن را جدی می گیرد.





:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: